Revizia la un motor de barca

Desi in mod oficial a inceput perioada de prohibitie cu totii ne pregatim pentru o iesire pe apa de Paste si de 1 Mai, ideea e sa mergem sa ne distram si sa ne relaxam, motorul barcii fiind uneata care ne va ajuta sa facem asta cat mai comod posibil. Pentru ca asta sa se intample si ca sa nu fim nevoiti sa facem autostopul la delfini (sau sturioni daca mai gasim) trebuie sa ne asiguram ca motorul va functiona fara probleme si ca o sa cheltuim banii pe bere nu pe piese.

In acest articol vorbesc despre ce inseamna revizia unui motor de barca si cum o putem efectua acasa, fara stres si cheltuieli inutile, aveti nevoie doar de putin timp, niste surubelnite, un papagal si companie placuta.

1. Verificarea linilor de combustibil

Inainte de toate trebuie sa verificam furtunele de combustibil, deseori acestea se uzeaza si pot aparea fisuri sau scurgeri. In mod normal problemele sunt usor de identificat cu o simpla inspectie vizuala rapida.

Daca aveti un rezervor de combustibil extern verificati si linia de combustibil catre acesta, acordati mai multa atentie imbinarilor de la para de amorsare si conectorii de combustibil.

fiinline

Schimbati si filtrul de combustibil inline.

2. Verificarea bujiilor

Scoateti si verificati bujiile, daca acestea prezinta urme de coroziune incercati sa le curatati (folosind o perie abraziva si un spray de curatare a carburatorului ori alcool sanitar) sau achizitionati unele noi. Este mai mult decat recomandat sa aveti intodeauna bujii de rezerva in barca si sa folositi doar bujiile recomandate de producatorul motorului.

mqdefault

Atunci cand doriti sa comandati bujii pentru motorul de barca mentionati intodeauna codul inscriptionat pe bujiile ce au fost montate pe motor. Daca nu sunteti pe langa motor si totusi doriti sa comandati bujii pentru acesta cei de la NGK va pun la dispozitie o aplicatie prin care puteti identifica bujiile necesare. Din ce am observat acest instrument nu este 100% precis, va recomand sa il folositi doar daca dintr-un motiv sau altul nu aveti acces fizic la motor pentru a nota codul bujiilor deja montate.

Inainte de a monta bujiile noi curatati bine lacasul in care se monteaza si capetele fiselor.

Aici gasiti oferta motoarebarci.ro pentru bujii.

3.  Schimbarea uleiului si a filtrului de ulei.

La motoarele in 4 timpi obligatorie schimbarea uleiului si a filtrului de ulei odata la 100 ore (sau chiar mai des daca va plimbati prin apa sarata). De schimbat se schimba foarte usor, daca aveti probleme veti gasi cu usurinta ajutor pe youtube.

Ca si ulei va recomandam uleiurile fabricate de Quicksilver: 10W-30 sau 25W-40, acestea avand aditivi speciali pentru motoarele de barca.  Nu schimbati uleiul fara sa schimbati si filtrul de ulei.

Avem aici si niste tabele cu cantitatea de ulei necesara pentru diferite motoare de barca.

4. Verificati pompa de apa

Am mai vorbit despre importanta pompei de apa si de ce intretinerea corespunzatoare a acesteia. Este foarte important sa nu neglijati acest aspect, chiar daca pompa veche “arata bine” trebuie sa tineti cont ca este pana la urma o piesa de cauciuc ce sta in apa, aceasta oricum isi pierde din proprietati in timp si nu mai da acelasi randament (ideea e sa nu schimbati impellerul abia atunci cand se rup palele).

BrokenImpeller1

Matematica mea imi spune ca-i mai bine sau dau 70 de lei pe an decat sa-mi iau un motor nou odata la 3 ani. Ideal este sa aveti mereu un impeller de rezerva in barca, daca vedeti ca motorul nu mai “scuipa apa” si sunteti undeva prin Delta e mai sanatos sa schimbati impellerul atunci pe loc decat sa mergeti cu el asa pana la primul service.

Aici gasiti intreaga noastra oferta de impellere.

5. Schimbati uleiul din cizma

Schimbarea uleiului de transmisie este o operatiune foarte simpla ce trebuie efectuata la fiecare 100 de ore de functionare a motorului (sau mai des daca va plimbati prin apa sarata).


In general, pentru motoarele de barca mai mici nu prea are rost sa investiti intr-o pompa pentru introdus uleiul. Noi va recomandam uleiul pentru cizma de la Lubrimatic. Acesta se livreaza intr-un recipient gen pasta de dinti prevazut cu un stut ce se introduce direct in orificiul de jos al cizmei.

Pentru motoarele mai mari de 70CP va recomandam Quicksilver High Performance Gear Lube si o pompita.

Daca observati ca uleiul din cizma este laptos inseamna ca s-a infiltrat apa si ca trebuie sa verficati si daca este cazul sa inlocuiti simeringurile de pe axul elicei.

6. Verificati elicea si anozii.

Am mai vorbit despre ce trebuie verificat la elice,  tineti cont ca elicea este una din cele mai importante componente a motorului. Daca observati probleme cu aceasta puteti consulta oferta noastra de elice pentru motoarele de barca.

ally1

Verificati si inlocuiti anozii anti coroziune in special daca folositi motorul in apa sarata.

7. Verificati compresia

Acesta este un pas optional insa daca aveti la dispozitie un compresiometru nu strica sa verificati compresia motorului.

In mare cam asta ar fi tot, urmeaza doar sa-i puneti benzina si sa-l porniti (intr-un butoi sau folosind un adaptor de pornire pe uscat) si sa ascultati daca totul merge bine.

Am omis ceva? Voi ce mai verificati?

 

 

Un comentariu la Revizia la un motor de barca

  1. Adrian Tonita says:

    Buna ziua, sunt din Pitesti si am cumparat o barca cu un motor Mercury 4T 20cp si as dori sa-i fac o revizie generala. Ma puteti indruma catre cineva care poate face asaceva?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *